Saturday, February 20, 2010

Kalau Jatuh Cepat2 Bangun....Jangan Mati di Tengah2 Jalan

Ayat nie aku amik dari citer bloggerbor@8tv (besh cite nih..rugi tak tengok..

semalam ader tengok cietr kat Tv3..pasal anjing yang terbiar selama 150++ kat artartika...sbb ader ribut salji yang melanda..so, diaorg ni berusaha untuk survive dan tabah menunggu tuannnya untuk bawak diaorg balik...sangat toching citernya. tp tu lah aku tengok pun kira nak dekat2 abis. tp walaupun macam tu, citer tu tetap menyentuh hati aku ni..

sian, dioarg duduk kat sana, pastu macam mana diaorg nak survive, nak carik makan. dan yang penting diaorang tetap yakin bahwa tuan diaorg akan dtag carik diaorg

tak silap citer ni berdasarkan kisah benar. macam mana tuannya (pelakon fast&furious) berusaha untuk carik diaorg (anjing2nya) walaupun pada mulanya dia dah patah semangat.

tapi, yang aku nak share kat sini macam mana semangat yang dimilik oleh anjing tu dia nak survive dalam meneruskan kehidupan di antartika tu. mmg aku kene amik semangat tu untuk mengajar.

yelah, macam aku nak survive nak mengajar anak murid aku yang boleh dikatakan 'baik2 belaka' dalam keadaan menjadik cikgu sekarang boleh dikatakan keje yang macam2 ader..sumer dalam satu. cikgulah cikgu, cikgulah kerani, cikgulah itu, cikgulah ini dam macam2 lagi.

sampai satu tahap tu aku sangat2 tension..sampai last cek pregnant dulu pun doc nampak sesangat muka aku yang tension.mungkin aku ni byk pendam..banyak pikir so, terpancarlah kat muka aku ni betapa tensionnyer aku.

tp tulah, aku tak pandai lah nak luah2 sangat.sbb kekadang takut terover pulak.macam nak tunjuk simpati jek.

ok lah tu sajek....heheh

No comments:

Post a Comment