Wednesday, February 17, 2010

My Mo Yeng and MOmoChan


Masuk hari ni kira dah 2 hari cuaca agak mendung..sejuk2...besh2..kalu dapat tido ..pasti syiokk punyer..walaupun aku tgk berita kata skrg ni cuaca panas...tapi biaselah..ramalan tak semstinya betul kan...

so, dalam keadaan cuaca yang sebegini aku nyer Mo Yeng dengan Momo Chan pun mulalah lembik semacam jek...pepagi mereka dok berlegar-legar dalam umah...cek bekas makanan..tetengok jek bekas tu kosong..apelagik....mulelah aktiviti diaorg...berlari sana sini..mcm 'orang giler'..( hekhekhek..orang gila??..padahal kucing nih)...pastu panjat2 tingkap.....pasti berlari balik sana sini..ber kejar-kejaran lah diaorg sampai penat. ( aku pun x tau ake bela kucing spesis ape )

habis jek adengan yang itu...diaorg pun tido balik.....elok jek tido..tetiba bangun balik..dengan harapan mangkuk makanan diaorg ader lah makanan....tengok?....huhu...makanan x der lagik larr...ala..siannyer...lapa2..

pastu si Momo Chan tu ape lagik..wat lah perangai macam biase...panjat katil...datang kat tuannyer yang sedap lena tido ( akulah tu)....dok jek tenung muka aku.....yang aku ni lah leh sedar dengan kehadirannya itu...bila dengar jek ader satu bunyi bergetar2....aku buka jek mata...dan..si Momo Chan ni pun.."Miiiiawwww"...pastu dia cium2 aku..(suruh aku bangun lah tu)....aku pun buat dek jek...siap boleh cakap lagi.." alaaa,,jap lagik lah makan..ngantuklah Momo.."

tapi biaselah kucing dah lapa...alih2..Aduhhhh.....dia leh gigit idung aku...tp gigit2 manja gitu....nak tak nak kene bangun jugak lah...last2 ngan malasnyer aku bangun dan preparekan breakfast diaorg....beriya-iya momochan ngan mo yeng mengekor jek mane aku gi...sampai kekadang tu terpijak ekor diaorang....

so, bila dah makan dengan kenyangnyer..yang paling menggeramkan hati....boleh tido balik...sabar jek la aku.... ;)

No comments:

Post a Comment